טיול מאורגן לגיאורגיה – מדריך שלם לביקור מושלם

תוכן עניינים

מידע כללי על גיאורגיה

גיאורגיה היא מדינה קטנה ויפה הנמצאת בין הים השחור להרי הקווקז, עם אוכלוסייה של כ-3.7 מיליון תושבים. הבירה והעיר הגדולה היא טביליסי. האקלים הוא יבשתי עם השפעה ים-תיכונית, כאשר הקיץ חם והחורף קר ומושלג בהרים. התרבות מושפעת מהמיקום הגיאוגרפי המרכזי של גיאורגיה בין אירופה לאסיה. השפה המקומית היא גיאורגית ורוב התושבים מדברים גם רוסית. המטבע המקומי הוא לארי גיאורגי.

טיול מאורגן לגיאורגיה- כנסיות אבן, כפרים נידחים, הרים נישאים ושלווה אמיתית

אתרים מומלצים לביקור

טיול מאורגן לגיאורגיה ייצא בדרך כלל בין תחילת יוני עד סוף ספטמבר. ניתן לנסוע גם בעונות אחרות, אולם אז האיזורים ההרריים, שהם כנראה המרשימים ביותר בגיאורגיה, יהיו בלתי נגישים עקב הקור הרב והשלג. האיזורים המומלצים ביותר הינם עיר הבירה טביליסי, מצחטה, האיזורים ההרריים של קזבגי וסוונטי באיזור הקווקז הגבוה, וחבל היין של קאחטי (כולל מנזרי דויד גארג'ה). כמובן שניתן לשלב גם ביקורים באתרים נוספים כגון באטומי (עיירת נופש לחופי הים השחור), בורג'ומי (ובה מעיין של מים מוגזים טבעיים ופארקים ושמורות טבע יפות), וארדזיה (עם מתחם המערות המרשים), קוטאיסי, טלאווי, וגם גורי- עירו של הבן המפורסם ביותר של גיאורגיה- יוזף סטאלין (שם נמצא גם מוזיאון מרשים לזכרו).

טביליסי

בירתה של גיאורגיה ומקום התחלתו של כל טיול מאורגן לגיאורגיה. העיר משלבת קתדרלות עתיקות לצד מסעדות ובתי קפה נעימים, וכל זה על רקע הנהר החוצה אותה לשניים ומהווה תפאורה מושלמת לנוף העירוני. מומלץ לבקר בשוק הפשפשים, לשוטט ברבעים העתיקים, וכמובן- לטען ממאכלי הקווקז האופייניים.

מצחטה

עיר זו נמצאת בסמוך לטביליסי והיא היוותה את בירתה העתיקה של גיאורגיה. יש בה כנסיות עתיקות ומרשימות והיא בהחלט שווה ביקור בן מספר שעות.

חבל קאחטי

מרכז גידולי היין של גיאורגיה. הגיאורגים טוענים שהם הראשונים שהמציאו את היין, לפני אלפי שנים. סיור באיזור יכלול ביקורים בכרמים וביקבים מקומיים.

מנזרי דויד גארג'ה

מתחם נפלא של כנסיות ומערות בנות 1500 שנה אשר ישבו על הגבול המזרחי ביותר של הנצרות, לפני המעבר לערבות אסיה התיכונה. ביקור במקום מומלץ מאד והוא יכלול סיור בתוך המתחם ועל הגבעות מסביב.

טיול מאורגן לגיאורגיה- מנזרי דויד גארג'ה

קזבק

בחלק הצפון מזרחי של גיאורגיה מתנשא לו הר עצום בשם קזבק, ולמרגלותיו עיירה בשם קזבגי, אשר משמשת כמרכז וכבסיס ליציאה לטיולים בסביבה. מדובר באחד האיזורים המרשימים בגיאורגיה והוא מהווה גן עדן לכל מי שחובב הליכות ברגל, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, ונוף הררי מרשים. הגישה לכאן אפשרית רק בחודשי האביב והקיץ, ובשאר השנה הקור הגדול והשלג הופכים את האיזור לבלתי ראוי לטיולים.
בכדי להגיע לכאן, יש לנסוע בדרך הצבאית שמובילה מטביליסי לעבר רכס הקווקז ועוברת בסביבה. זוהי דרך המתפתלת בין ההרים וחושפת נוף יפה ודרמטי, העובר בין עיירות קטנות וכפרים נידחים.

סוונטי

חבל סוונטי נמצא באיזור בהקווקז הגבוה- האיזור המרשים ביותר בגיאורגיה. טיול מאורגן לגיאורגיה עשוי להגיע לכאן, אולם פעמים רבות הוא גם עשוי לפסוח על איזור זה מפאת מרחקו מטביליסי (כרוך בכיומיים נסיעה, אם כי ניתן גם לקחת טיסה פנימית שאורכת 50 דקות ועוברת מעל הרכסים החוצצים בין סוונטי למרכזה של גיאורגיה).
בידודו של האיזור סייע לו לשמור על מנהגים ושפה שונים וייחודיים לתושבים, ושמו גם נקשר לסיפור גיזת הזהב מהמיתולוגיה היוונית. עיר הבירה הינה מסטיה, והטרק המפורסם של האיזור מתחיל ממנה, עובר לאורך העמקים, הנהרות והרכסים, תוך שהוא עובר בכפרים מבודדים לאורך הדרך המהווים את מקום הלינה של התרמילאים. לאחר כארבעה ימים מאתגרים ויפים בצורה שקשה לתאר, מסתיים הטרק בכפר אושגולי, שנחשב לכפר המיושב דרך קבע, הגבוה ביותר באירופה. לכל אורך הדרך ניתן לראות את מגדלי האבן האופייניים לאיזור זה, אשר שימשו כמגדלי שמירה במשך מאות שנים ואשר קיבלו את חסותו של אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. בדרך כלל, טיול מאורגן לגיאורגיה יעשה את הדרך ממסטיה לאושגולי על גבי ג'יפים, בטיול חד יומי.

הגעה לגיאורגיה

קיימות טיסות ישירות מתל אביב לטביליסי, בנות כ-3 שעות. הטיסות פועלות בעיקר בקיץ. אפשר גם להגיע דרך איסטנבול. נמל התעופה הבינלאומי שיוטה רוסתוולי נמצא במרחק של כ-20 ק"מ מטביליסי. מומלץ להזמין הסעה מראש מהשדה לעיר.

אשרה וביטוח

אזרחי ישראל זקוקים לאשרת כניסה על מנת לבקר בגיאורגיה. האשרה ניתנת בדרך כלל במעבר הגבול או בשדה התעופה. חובה להוציא ביטוח נסיעות הכולל כיסוי רפואי.

המטבע ושפת הדיבור

המטבע המקומי הוא לארי גיאורגי. ניתן להמיר מטבע זר בנמל התעופה, בנקים ובתי החלפה. מקובל לתת תשר לנותני שירותים. רוב הגיאורגים מדברים גיאורגית ורוסית. אנגלית מדוברת פחות.

תחבורה ונסיעות

נסיעה במוניות למרחקים קצרים בערים היא אמצעי התחבורה הנפוץ. לטיולים בין ערים מומלץ לשכור רכב עם נהג מקומי שמכיר את הדרכים. הכבישים בדרך כלל במצב טוב. רכבת ואוטובוסים פועלים בקווים מרכזיים.

איפה ללון?

אכסניות נפוצות בערים המרכזיות ומציעות איכות בסיסית במחיר זול. בתי מלון בוטיק ודירות נופש איכותיים יותר נמצאים באזורים תיירותיים. בכפרים אפשר ללון במשפחות מארחות לחוויה אותנטית.

מה לאכול

המטבח הגיאורגי כולל בשרים, ירקות וגבינות. מומלץ לנסות חצ'פורי (מאפה עם גבינה גיאורגית), חינקלי (כיסוני בשר מיוחדים), בדרג'ן (גבינה מלוחה), חלווה ועוד. כמובן גם לטעום מהיין המקומי הנהדר.

לסיכום

גיאורגיה מהווה מקום מושלם לקפיצה קטנה במחירים זולים, בו ניתן להנות מנופים דרמטיים, טיולי טבע, מיזוג של תרבויות והרבה שלווה. ניתן לשלב בטיול מאורגן לגיאורגיה גם ביקור באחת מן המדינות השכנות וליצור טיול לגיאורגיה וארמניה, או טיול לגיאורגיה ואזרביג'אן.

לפרטים נוספים שלחו מייל חוזר ל- lifetrip.noam@gmail.com , או צלצלו: 052-4525474 

מגוון היעדים שלנו

אירופה, אסיה התיכונה והקווקז
דרום אמריקה
טיולים בארץ
איחוד
האמירויות
מרכז אמריקה
Call Now Button דילוג לתוכן